Beneficis del ioga per a nadons, pares i mares

El ioga és una de les activitats més completes que hi ha, tant per al cos com per a la ment, i el millor de tot és que no té edat. Potser la llevadora us ha recomanat practicar aquesta disciplina durant l'embaràs, però en el postpart, juntament amb el vostre nadó, també pot tenir múltiples beneficis per als dos.

En aquest tipus de classes, tant els pares com els nadons aconseguiran relaxar-se i estrènyer llaços entre tots. Normalment, les sessions es basen en massatges relaxants per al nadó; en moviments petits i suaus per enfortir i millorar la flexibilitat dels seus braços, cames i columna vertebral, i en l'estimulació dels seus sentits.

La respiració i els exercicis d'estiraments aconsegueixen crear un ambient harmoniós i tranquil per a tots els participants, alhora que desperten la curiositat del petit i aconsegueixen que centri tota l'atenció en els pares, amb la qual cosa es potencia encara més el vincle afectiu. Així mateix, els massatges al nadó ajuden a reduir els habituals còlics de gasos del lactant (*1).

Pel que fa als beneficis per als pares, els ajuda a desconnectar del seu dia a dia, a recuperar la calma, a oblidar els problemes quotidians durant unes hores i a concentrar-se a gaudir amb el seu nadó. També cal destacar les seves bondats físiques, que seran d'agrair especialment si us decanteu per aquesta activitat durant el postpart.

No només pot prevenir els símptomes de la depressió postpart (*2), sinó que també pot millorar els problemes d'esgotament habituals en aquesta etapa, gràcies a la relaxació i a la meditació. D'altra banda, amb aquest tipus d'activitat es treballa tot el cos i s'ajuda a exercitar i enfortir tots els músculs, especialment l'esquena (*3), que pot estar més carregada ara, i sense oblidar-nos que millora la circulació sanguínia.

En definitiva, el ioga aconsegueix que el vostre cos i la vostra ment s'equilibrin i, en aquest cas, a més, us regala un moment molt bonic i especial amb el vostre petit.

Us ve de gust provar-ho? Si us animeu a fer ioga amb el vostre nadó, us recomanem que trieu molt bé el lloc o centre on el fareu i que busqueu professors especialitzats en ioga infantil. Durant aproximadament una hora, podreu gaudir d'un ambient relaxat, però, per aconseguir-ho, recordeu deixar els problemes a casa i mostrar una aptitud positiva. El vostre petit us ho agrairà amb mil somriures!

Fonts:

Your brain on ioga, Sat Bir Singh Khalsa, Harvard University, 2012

http://www.harvardhealthbooks.org/wp-content/uploads/2013/03/YourBrainOnYogaSampleChapter.pdf

Increased well-being: Another reason to try ioga, Harvard Medical School.

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/increased-well-being-another-reason-to-try-yoga

Beneficios del yoga para bebés; GuíaInfantil.com.

https://www.guiainfantil.com/articulos/deportes/beneficios-del-yoga-para-bebes/

Referències:

*1. "The effectiveness of massage therapy in the treatment of infantile colic symptoms: A randomized controlled trial"; Med J Islam Repub Iran, 2016.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4934450/

*2. "Efficacy of yoga for depressed postpartum women: A randomized controlled trial", M. M. Buttner, R. L. Brock, M. W. O'Hara, S. Stuart; Elsevier Ltd, 2015.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25886805

*3. "Efficacy of yoga and of mindfulness-based stress reduction in low back pain-systematic reviews with meta-analyses"; H. Cramer, R. Lauche Romy, H. Haller, J. Langhorst, G. Dobos, European Journal of Integrative Medicine, 2012.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1876382012006245

Esport, Yoga, Activitats



Segueix-nos!