Descobreix els millors aliments sòlids per al teu nadó

Segurament has sentit molts consells sobre com pots passar de la lactància materna a la introducció de sòlids en la dieta del teu nadó. Aquí trobaràs les darreres tendències i recomanacions!

Els pediatres i l'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomanen allargar la lactància materna fins als dos anys del nadó. No obstant això, no és aconsellable retardar l'alimentació complementària (aliments diferents de la llet materna o una fórmula infantil) més enllà del sisè o setè mes de vida, encara que alternis els dos tipus d'alimentació, ja que la llet sola no li aporta els nutrients necessaris per al creixement.

Segons alguns consells generals de l'Associació Espanyola de Pediatria (AEP) sobre l'alimentació complementària, és important que el nadó comenci a prendre com més aviat millor aliments rics en ferro, com ara la carn, i àcids grassos poliinsaturats com el que conté el peix, perquè n'afavoreixen el neurodesenvolupament.

D'altra banda, l'AEP avisa que introduir cereals amb gluten en l'alimentació del nadó abans dels quatre mesos o després dels set mesos està associat, segons diversos estudis, a un augment del risc de desenvolupar celiaquia o diabetis tipus 1 en el futur.

Així mateix, els pediatres no recomanen introduir la llet de vaca com a lacti principal abans de l'any d'edat. Com a alternativa pots donar-li Mi Primer® Danone, l'únic aliment lacti infantil fresc elaborat amb llet de continuació fermentada. D'aquesta manera el teu fill podrà començar a fer servir la cullera i a provar noves textures, alhora que pren nutrients procedents dels lactis de manera segura.

Com podem començar a introduir l'alimentació complementària

Ara veurem algunes tendències per passar de la lactància a l'alimentació complementària, més enllà dels clàssics purés i les farinetes per a nadons.

Les recomanacions tradicionals sempre es basen a introduir els sòlids a poc a poc i en quantitats petites, donant prioritat a la varietat de gustos, textures i colors, perquè el nadó es familiaritzi aviat amb una dieta variada i rica en nutrients. En aquest sentit, ja no es fa diferenciació entre possibles aliments al·lèrgics com l'ou o el peix i els no al·lèrgics. Així, pots introduir-los en els seus àpats al mateix temps sense por. Pel que fa a la ingesta de sal i sucre, no es recomana en edat infantil, per prevenir problemes cardiovasculars associats en edat adulta com la hipertensió o l'obesitat.

A més dels canvis a l'hora d'incorporar els aliments considerats al·lergens, també hi ha una nova tendència en alça. Has sentit a parlar del Baby Led Weaning? Aquesta moda defensa que és millor que el nadó mengi igual que la resta de la família, oferint-li trossets d'aliments perquè ell mateix se'ls mengi amb les mans i els mastegui a poc a poc, en comptes de donar-li els sòlids en forma de purés.

Aquest nou mètode pretén que el nen mengi només el que necessiti, sense forçar-lo i, a més a més, si l'alimentació de la família també és saludable, és una manera que el nen mengi variat i assimili com més aviat millor la màxima gamma de gustos i textures. Per començar amb el Baby Led Weaning són millors els aliments més tovets i que puguis picar, com el plàtan, la patata o el pollastre, i evitar-ne d'altres amb els quals es pugui ennuegar, com ara la pastanaga crua, la fruita seca o les fruites amb pinyol i les llavors.

Nadó, aliments, sòlids



Segueix-nos!