A la piscina amb el nadó!

piscina bebés

La piscina és un exercici excel·lent per al nadó i el pot ajudar a desenvolupar els sentits, exercitar els músculs i agafar el son. T'ho expliquem!

Encara que també es coneix com a matronatació, la veritat és que l'objectiu de portar el teu nadó a la piscina no és que aprengui a nedar. Encara és molt petit! Aquesta activitat busca l'estimulació aquàtica del nadó a través de jocs que li permeten aprendre a flotar, moure's per l'aigua, experimentar noves sensacions i viure una experiència totalment nova.

Abans d'anar a la piscina amb el nadó...

És important que tinguis en compte alguns factors. L'ideal és que vagis a una piscina climatitzada o especial per a nadons, on s'imparteixi aquesta activitat sota la supervisió d'un monitor. El millor d'aquests centres és que regulen la temperatura de l'aigua de la piscina perquè el nadó no tingui fred i, a més, la tracten amb productes menys agressius per a la seva pell.

Un cop hagis triat la piscina, prepara tot el necessari per a la vostra capbussada. No t'oblidis d'incloure a la bossa els braçals inflables, el banyador per al nadó, bolquers, el casquet... Consulta abans amb el monitor per saber què necessitareu exactament.

A quina edat podem anar a la piscina amb el nadó?

(*1) L'Associació Espanyola de Pediatria recomana que els nens aprenguin a nedar a partir dels 4 anys, ja que és quan el seu aparell locomotor ha assolit una maduresa òptima per fer-ho.

Però abans d'arribar a aquesta edat també és aconsellable que els nadons entrin en contacte amb l'aigua. A quina edat es poden banyar a la piscina per primera vegada? La veritat és que no hi ha una edat concreta, ja que depèn del desenvolupament de cada nen. Normalment és al voltant dels 6 mesos quan podem començar.

Beneficis d'anar a la piscina amb el nadó

Un cop hem tingut en compte totes aquestes claus, és hora de banyar-se junts! Vet aquí alguns dels (* 2) beneficis que l'aigua pot aportar al teu nadó:

1. Pot ajudar a prevenir el risc d'ofegament: No hem d'encoratjar la por i hem de positivitzar aquesta frase. Encara que la nostra supervisió és imprescindible per evitar-ho, també s'ha demostrat que els nadons que estan en contacte amb l'aigua des de molt petits tenen millor equilibri i destresa a l'aigua.

2. Pot afavorir el seu desenvolupament normal: els moviments a l'aigua ajudaran el teu nadó a millorar la flexibilitat, la resistència, l'equilibri i a enfortir els músculs. A més, no li suposarà cap esforç, ja que a l'aigua és molt més senzill fer exercici.

3. Millora el vincle afectiu: es tracta d'una activitat que fareu junts, pell amb pell, i això ajudarà a estrènyer el vostre vincle i també a enfortir la confiança, ja que els teus braços seran un element de seguretat per al nadó.

4. Ajuda a millorar la resistència cardiorespiratòria: tot i que és un exercici que requereix un esforç mínim, al cap i a la fi és un exercici cardiovascular. Per tant, la matronatació pot ajudar a reforçar-li el sistema respiratori i a enfortir-li el cor i la capacitat pulmonar.

5. L'ajuda a relaxar-se i a agafar el son: després d'una classe d'exercici a l'aigua, no hi ha res millor que donar-li al nadó un bany calentet, el sopar, i a dormir! No només se sentirà més cansat sinó també relaxat, ja que el fet de flotar a l'aigua hi ajuda.

6. Obre la gana: l'exercici fa que el nostre cos demani una nova aportació d'energia. Així que, probablement, el nadó surti de la piscina amb ganes de berenar. Recorda que pots donar-li aliments infantils adaptats a les seves necessitats, com Mi Primer Danone, un làctic fresc elaborat amb llet de continuació, perfecte per al berenar del teu petit.

Fonts:

(*1) http://www.aeped.es/comite-seguridad-y-prevencion-lesiones-no-intencionadas-en-infancia/noticias/recomendaciones-aep-sobre-prevenc 

(*2) https://www.efisioterapia.net/articulos/natacion-bebes-efectos-y-beneficios-el-nino 

Nadó, Piscina, nedar



Segueix-nos!