Cinc idees preconcebudes sobre el iogurt

Què sap sobre el iogurt? Independentment de si pren un iogurt gairebé cada dia o si amb prou feines en menja, probablement té idees preconcebudes sobre aquest refrigeri mundial, i sobre si és bo per a vostè.

A continuació, analitzarem algunes idees habituals sobre el iogurt amb l'esperança de desmuntar alguns mites. Està a punt per sorprendre's?

Mite 1: «El iogurt és principalment aigua, per la qual cosa no té gaire valor nutritiu»

Aquesta afirmació és en part certa i en part falsa. Si bé el iogurt està compost en gran part per l'aigua de la llet, la qual li confereix la seva textura lleugera i la capacitat per hidratar, també conté diversos nutrients.1

Depenent de la seva composició, el iogurt és bastant ric en calci i proteïnes, a més de contenir vitamines B12, B2 i B9. Aquestes vitamines ajuden l'organisme a formar glòbuls vermells i a reduir el cansament.2 En la majoria dels casos també conté fòsfor3 i iode, el qual contribueix a la funció tiroidal.4

A més, en un estudi recent es va descobrir que el iogurt és igual de ric en nutrients que altres refrigeris com la fruita, la fruita seca i les llavors.5

Mite 2: «No pot consumir iogurt si té problemes amb la lactosa»

Encara que tingui problemes per digerir la lactosa, hi ha una gran probabilitat que el iogurt li resulti més fàcil de digerir que altres productes lactis. El motiu és el fet que els bacteris vius del iogurt descomponen la lactosa del producte en compostos més digeribles, la qual cosa fa que el cos la pugui tolerar amb més facilitat.6

Sobre el yogur



Segueix-nos!