De quina manera ajuda el iogurt a digerir la lactosa?

Et sembla que tens dificultats a l'hora de digerir la lactosa? Tenint en compte que els lactis són una de les fonts principals de calci i proteïnes, prescindir-ne sense substituir-los per algun altre aliment en una dieta equilibrada pot provocar mancances d'alguns minerals essencials, com ara el calci.1 Si tens dificultats per digerir la lactosa i no vols renunciar als múltiples beneficis que aporten els lactis, podries trobar la clau en el iogurt. Continua llegint per esbrinar com et poden ajudar els iogurts a trobar una solució a aquest problema.

Els problemes de digestió i la intolerància a la lactosa

Si tens cargolaments de ventre, indigestió o nàusees una hora o dues després de consumir lactis, pot ser que pateixis alguna mena d'intolerància a la lactosa.

Les dificultats a l'hora de digerir la lactosa2 es poden deure a una incapacitat del cos per produir lactasa.3 Aquest enzim, segregat per l'intestí prim, és clau per descompondre el sucre de la llet a fi de poder-lo digerir. 4

Si el teu organisme no produeix prou lactasa, pot ser que tinguis dificultats per digerir aliments que continguin lactosa, com ara la llet o el formatge fresc. Tot i que hi ha molt poques persones que neixin amb intolerància a la lactosa, moltes la desenvolupen més endavant, ja que la producció de lactasa disminueix amb l'edat.5 Ara bé, hi ha qui, malgrat que presenti els símptomes de la intolerància a la lactosa, potser només té dificultats per digerir-la.

La mala digestió de la lactosa és una mena d'intolerància a la lactosa molt més comuna i menys greu, amb la qual comparteix molts símptomes (com el malestar estomacal), però que permet molta més flexibilitat a l'hora de consumir lactis.6

El paper dels lactis en la dieta

Perquè el cos creixi i es desenvolupi, necessita una sèrie de nutrients, vitamines i minerals. Els lactis formen part d'una dieta sana i equilibrada. Com que són fàcils d'obtenir i de consumir, solen ser una font indispensable de proteïnes i de calci, un mineral necessari per mantenir els ossos i les dents sans i forts. 7

Així doncs, si et costa pair la lactosa, però no vols renunciar als beneficis i els nutrients que t'aporten els lactis i estàs buscant una manera fàcil d'incloure'ls en la dieta, per què no proves a redescobrir els avantatges del iogurt?

El iogurt: un aliat inesperat per als qui tenen dificultats per digerir la lactosa

Quan es transforma en iogurt, la llet passa per un procés de fermentació en el qual s'afegeixen microorganismes vius: el Lactobacillus bulgaricus i l'Streptococcus thermophilus. Durant el procés de fermentació, part de la lactosa es descompon. De la mateixa manera, quan s'ingereix, els microorganismes presents al iogurt arriben a l'intestí i afavoreixen la descomposició i la digestió de la lactosa.8

El iogurt DANONE: fruit de l'experiència de DANONE en el cultiu de microorganismes

El iogurt DANONE, compost principalment per llet i per microorganismes vius, és un dels productes estrella de DANONE, que acumula 90 anys d'experiència en el procés de la fermentació. La companyia també es dedica a investigar les interaccions que hi ha entre els cultius de microorganismes i la microbiota, una àrea que suscita cada vegada més interès entre la comunitat científica i els mitjans de comunicació, gràcies a la moda actual dels aliments fermentats.

1 http://www.livestrong.com/article/341300-what-vitamins-minerals-do-dairy-products-give-us/

CIQUAL de França, 2016

El iogurt és una font de calci, necessari per mantenir els ossos sans.

El iogurt és font de proteïnes, que ajuden al creixement i al manteniment de la massa muscular.

2 http://www.nhs.uk/conditions/lactose-intolerance/pages/introduction.aspx

3 http://www.nhs.uk/Conditions/lactose-intolerance/Pages/Introduction.aspx

4 https://ghr.nlm.nih.gov/gene/LCT

5 http://www.yogurtinnutrition.com/yogurt-and-lactose-intolerance-by-prof-savaiano-2/

6 http://www.livestrong.com/article/459717-what-is-lactose-maldigestion/

7 http://www.yogurtinnutrition.com/yogurt-and-lactose-intolerance-by-prof-savaiano-2/

8 https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763

Alimentación saludable



Segueix-nos!